Sharona Dagevos heeft masters in zowel fiscaal recht als strafrecht behaald. Ze haalt veel voldoening uit het begeleiden van studenten. Zij helpt studenten graag om hun ideeën en argumenten helder te verwoorden, om zo tot een goed eindresultaat te komen. Sharona heeft enkele jaren als docent Nederlands- en fiscaal recht gewerkt voor de Erasmus Universiteit Rotterdam. Ook heeft ze daar veel ervaring opgedaan als scriptiebegeleider. Verder heeft ze praktijkervaring opgedaan als fiscalist bij de Belastingdienst en Deloitte. Sharona geeft scriptiebegeleiding en scriptiecoaching op een positieve en ondersteunende manier. Ze denkt met je mee en adviseert je zo concreet en praktisch mogelijk, zodat je tot een goed eindproduct kunt komen.
Gerard studeerde scheikunde en natuurkunde aan de Universiteit Leiden en promoveerde in natuurkunde. Daarnaast werd hij Ingenieur Procestechnologie aan de Universiteit Twente. Hij werkte 33 jaar bij Shell in R&D en procestechnologie, met diverse leidinggevende functies. Het coachen van mensen, vooral starters, werd zijn favoriete aspect. In 2020 stopte hij bij Shell om zich te richten op scriptiebegeleiding voor WO- en HBO-studenten. Zijn specialisaties zijn exacte en technische studies, maar hij begeleidt ook scripties in economie, bedrijfskunde, management, organisatie en psychologie, met aandacht voor structuur en correct taalgebruik (Nederlands en Engels).
Shanice is een ervaren studiecoach en scriptiebegeleider met een Bachelor Geschiedenis en een Master North American Studies (Cum Laude). Tijdens haar studies en stages bij het KITLV en de Nederlandse ambassade in Washington heeft ze ervaring opgedaan met (archief)onderzoek, academisch schrijven in Nederlands en Engels, en literatuuranalyses. Shanice helpt studenten met het onderzoeks- en schrijfproces, het maken van analyses, het verwoorden van ideeën, en het structureren van essays, onderzoeksvoorstellen en scripties. Ze ondersteunt ook bij plannen, motivatie en efficiënter studeren. Haar begeleiding is positief, open en online.
Roos van der Meijden heeft veel ervaring als scriptie- en studiebegeleider en onderzoeker in diverse vakgebieden. Haar Bachelor en twee Masters hebben haar vaardigheden opgeleverd in Sociale Wetenschappen, Culturele Wetenschappen, Communicatiewetenschappen, Marketing, Politicologie, International Business, China Studies, Social Work, Maatschappelijk Werk & Dienstverlening, Pedagogische Wetenschappen en Duurzaamheidseducatie. Ze is gespecialiseerd in kwalitatief onderzoek en ondersteunt hbo- en wo-studenten bij onderzoeksvoorstellen, het schrijfproces, het analyseren en verwoorden van resultaten, en tekststructuur.
Renée is expert in de zorgsector, waaronder gezondheidswetenschappen, jeugdzorg, medische studies en fysiotherapie. Cum laude afgestudeerd in Gezondheidswetenschappen (VU), deed ze een PhD en heeft veel ervaring als onderzoeker. Haar onderzoeken omvatten beleidsevaluaties in de jeugd- en gezondheidszorg op macro- en microniveau, met publicaties in Nederlands en Engels. Ze begeleidt stagiaires, jonge onderzoekers en PhD-kandidaten. Renée ondersteunt bij kwalitatief en kwantitatief onderzoek, statistische analyses (STATA/SPSS), literatuuronderzoek, plannen en schrijven. Met een resultaatgerichte, flexibele aanpak helpt ze hbo- en wo-studenten in sociale en medische studies zoals sociologie, geneeskunde en psychologie.
Daan begeleidt sinds 2015 studenten van opleidingen zoals Social Work, Sociaal Juridische Dienstverlening, Rechten en Pedagogiek. Met affiniteit voor sociale wetenschappen én een marketingachtergrond, ondersteunt hij ook studenten in Marketing, Commerciële Economie, Bedrijfseconomie en Management. Als allrounder hielp hij zelfs verpleegkundigen, ICT’ers en accountants aan hun diploma. Daan verdiept zich snel in complexe onderwerpen en gebruikt zijn analytische vermogen om praktijkproblemen te doorgronden, goede vragen te stellen en structuur in teksten te brengen. Met een onderzoeksmaster en ervaring als docent en beleidsadviseur biedt hij vakoverstijgende kennis. Daan begeleidt studenten in Nijmegen en online.
Sifra heeft een bachelor en master Nederlands recht en (Europees) strafrecht afgerond, evenals een bachelor psychologie. Daarnaast volgde ze opleidingen in coaching, gezondheidsgedrag en voeding aan de Open Universiteit. Ze begeleidt hbo- en wo-studenten bij studies zoals rechten, fiscaal recht, sociaal juridische dienstverlening, social work, communicatie, pabo en andere sociale, culturele en maatschappelijke richtingen. Sifra biedt hulp bij opzet, schrijfproces, analyseren van resultaten, herkansingen, structuur en logische opbouw. Studenten waarderen haar concrete, effectieve en begripvolle aanpak. Ze geeft begeleiding in Rotterdam en online.
Yvette is parttime docent aan de Erasmus Universiteit Rotterdam en behaalde haar PhD aan University College London (Engeland). Ze deed kwalitatief onderzoek naar consumentengedrag, technologieontwerp en ouderenzorg aan de University of Alberta (Canada) en Karolinska Institutet (Zweden). Yvette is expert in Engels academisch schrijven en kwalitatief onderzoek, zoals inhoudsanalyse, focusgroepen, interviews, discoursanalyse, mixed-methoden en NVIVO. Ze is inzetbaar in consumentengedrag, marketing, communicatie, journalistiek, media, gerontechnologie en gerontologie. Daarnaast biedt ze studiecoaching bij AD(H)D, uitstelgedrag, faalangst en meer, en helpt ze schrijven met zelfvertrouwen.
Vanessa behaalde haar doctoraal geschiedenis aan de Universiteit van Málaga en een cum laude master in Spaanse Taal en Cultuur, evenals een Master Algemene Cultuurwetenschappen in Nederland. Ze bracht 3 jaar in Latijns-Amerika door en behaalde het CELTA. Als hbo-docent begeleidde ze afstudeeronderzoeken en hielp studenten met schrijfvaardigheid. Ze ondersteunt studenten in diverse studies, zoals taal- en cultuurstudies, geschiedenis, internationale betrekkingen, pedagogiek, bedrijfskunde en communicatie. Ze helpt bij het formuleren van onderzoeksvragen, literatuuronderzoek, resultatenanalyse en structuur. Ook ondersteunt ze bij herkansingen en het verbeteren van cijfers. Als studiecoach helpt ze studenten met planning, motivatie en faalangst.
Klaes Eringa houdt van onderzoek en heeft ruime ervaring bij het begeleiden van scripties en afstudeeropdrachten van bachelor en masterstudenten (300+). Hij is nieuwsgierig en verdiept zich graag in nieuwe onderwerpen. Daarbij is hij vooral goed in het vereenvoudigen van complexe problemen, het verzamelen en daarna analyseren van kwalitatieve en kwantitatieve data en het presenteren van de resultaten in begrijpelijke taal. Hij heeft zelf veel gepubliceerd over bedrijfskundige onderwerpen zoals duurzaamheid, innovatie en revenu management, maar ook omtrent onderwijskunde, hotelmanagement, gastronomie en interculturele communicatie. Klaes werkt voor Studielab als scriptie- en statistiekbegeleider (SPSS).
Quint Haneveld is een ervaren studentenbegeleider die hbo- en wo-studenten helpt bij het afronden van hun studie en scripties. Hij ondersteunt bij het maken van onderzoeksvoorstellen, plannen van aanpak en het nakijken van scripties. Met zijn ervaring in hbo-onderwijs begrijpt hij goed wat studenten nodig hebben. Quint heeft theologie gestudeerd aan de VU met interesse in religiewetenschappen, sociale wetenschappen en filosofie. Hij biedt inhoudelijke begeleiding in vakken als theologie, filosofie, sociale wetenschappen en onderwijs. Hij helpt studenten met motivatie, zelfvertrouwen, structuur en literatuurlijsten.
Ted is een ervaren bedrijfseconoom en heeft decennia ervaring als docent en afstudeerbegeleider voor zowel hbo- als universitaire studenten, bij bachelor- en masterscripties. Tijdens het schrijven van een scriptie maken studenten een groeiproces door, waarbij het vinden van een evenwicht tussen eigen inbreng en opleidingseisen centraal staat. Ted begeleidt en ondersteunt de student, zodat deze een volwaardige discussiepartner wordt en eigen standpunten kan verdedigen en onderbouwen. Studenten kunnen tegen uiteenlopende problemen aanlopen, zoals afkeuring van het voorstel of de scriptie, het missen van deadlines, het niet vinden van de juiste kritische houding, en het zich te veel laten leiden door de begeleider of de instelling. Ted ziet het als een uitdaging om samen met de student deze problemen aan te pakken. Vakinhoudelijke ondersteuning biedt hij op gebieden zoals cost- en management accounting, management control, prestatiemeting, belonings- en motivatievraagstukken, en decentralisatievraagstukken.
Anne heeft een bachelor Klinische en Gezondheidspsychologie en een interdisciplinaire onderzoeksmaster Migration, Ethnic Relations and Multiculturalism (cum laude). Ze heeft jaren als promovendus gewerkt aan de Erasmus Universiteit Rotterdam, waar ze naast onderzoek ook werkgroepen en scriptiestudenten begeleidde. Anne heeft veel kwantitatief onderzoek uitgevoerd en artikelen gepubliceerd in vooraanstaande wetenschappelijke tijdschriften. De afgelopen jaren richtte ze zich op begeleiding, vooral als scriptie- en studiebegeleider in Utrecht en Amsterdam. Anne biedt begeleiding aan HBO- en WO-studenten in sociale studies, zoals Psychologie, Sociologie en Social Work. Ze helpt met planning, onderzoeksopzet, het verwoorden van ideeën, structuur, onderbouwing en SPSS-analyse.
Sheniel is een ervaren scriptiebegeleider die studenten aan een juridische opleiding graag begeleidt gedurende het afstudeertraject. Ze is in het kader van haar PhD onderzoek als promovenda verbonden aan de Universiteit Utrecht. Alhoewel zij gespecialiseerd is in het Personen- en familierecht, kan ze ook studenten begeleiden die over een
ander rechtsgebied schrijven. Sheniel heeft in 2014 haar Master Rechten behaald aan de Anton de kom Universiteit van
Suriname, alwaar zij op de Faculteit der Juridische Wetenschappen fungeert als algemeen docent, scriptiebegeleider, voorzitter van de Opleidingscommissie en afstudeercoördinator. Sheniel kan online begeleiding bieden bij het maken van je onderzoeksvoorstel of plan van aanpak en het schrijven van je scriptie.
Mustafa Yaylali heeft zijn Master in Rechten (European School) afgerond aan de Universiteit van Maastricht, gevolgd door een aanvullende Master in European Legal Theory in Brussel. Hij begon een Ph.D.-programma in Political Theory aan de LUISS Guido Carli Universiteit. Met meerdere publicaties en jarenlange docentervaring heeft Mustafa goed inzicht in de structuur van scripties. Hij kan je helpen bij de opbouw en structuur van je scriptie. Daarnaast heeft hij ervaring in het begeleiden van studenten in vakken als rechtswetenschap, filosofie, politieke theorie en sociologie. Mustafa heeft gewerkt als juridisch consulent bij een advocatenkantoor en bij een Legal Tech bedrijf, waar hij abstracte concepten koppelt aan concrete feiten.
Suzanne is afgestudeerd als psycholoog aan de VU en heeft 12 jaar als docent psychologie gewerkt aan de Anton de Kom Universiteit in Paramaribo. Ze verzorgt verschillende vakken, waaronder schrijfonderwijs voor bachelorstudenten, en heeft veel ervaring met thesisbegeleiding op bachelor- en masterniveau. Suzanne is nieuwsgierig en analytisch, en helpt studenten met kritische vragen om meer diepgang in hun thesis te brengen. Ze heeft ervaring met meertalige studenten en studenten met dyslexie of ADHD. Momenteel werkt ze aan een PhD over vroege ontwikkeling. Suzanne begeleidt studenten binnen de sociale wetenschappen, zoals psychologie, pedagogiek en onderwijskunde.
Sophie heeft een bachelor in Klinische Psychologie en een master in Sociale Psychologie behaald, en heeft kort Internationale Betrekkingen gestudeerd. Als scriptiebegeleider ondersteunt ze studenten persoonlijk en op maat. Naast haar werk als begeleider heeft Sophie ervaring opgedaan bij SOS Kinderdorpen en als vrijwilliger bij het Rode Kruis, waar ze werkte met kinderen en jongeren in diverse sociale en culturele omstandigheden. Ze helpt studenten helder onderzoeksvragen te formuleren en hun scriptie op hoog niveau te schrijven. Sophie begeleidt sociaalwetenschappelijke studies (hbo en wo) en biedt ook ondersteuning bij taal, spelling en tekststructuur.
Auke heeft jarenlang als vertaler gewerkt en boeken vertaald uit het Engels en Duits over uiteenlopende onderwerpen. Hij heeft drie studies afgerond: Conservatorium (klassiek gitaar), Algemene Letteren (Kunst en Kunstbeleid) en Duits (lerarenopleiding). Daarnaast heeft hij diverse interesses, zoals antropologie, kunstgeschiedenis, taalkunde, voeding en design. Met zijn brede achtergrond helpt hij bij bronnenonderzoek en het aanscherpen van onderzoeksvragen. Zijn focus ligt op academisch schrijven. Auke heeft ervaring met scripties en artikelen in kunst- en cultuurwetenschappen, geschiedenis, taal, muziek, rechten, pedagogiek, marketing, verpleegkunde en onderwijs.
Davey Kivits is Register Controller (RC) en Fiscaal Adviseur (FA), met een brede achtergrond in accountancy en controlling. Als co-owner van een ambulancedienst is hij strategisch verantwoordelijk, financieel eindverantwoordelijk en manager van diverse afdelingen. Zijn expertise ligt op finance en control (accountancy, controlling), fiscaliteit, management accounting en HRM. Davey helpt hbo- en wo-studenten met een positieve en gestructureerde aanpak. Hij denkt mee en werkt samen met studenten om vraagstukken concreet en kwalitatief hoogwaardig op te lossen, voor een optimale leercurve.
Iris Spanbroek heeft een bachelor theaterwetenschap en een master dramaturgie behaald en is actief als schrijver in de kunsten- en theaterwereld. Ze heeft brede ervaring in kunst en cultuur, literatuur, filosofie en sociale studies. Iris vindt het leuk en zinvol om begeleiding te bieden, zowel op het gebied van taal en structuur als bij het hele scriptieproces. Binnen dramaturgie staan communicatie en ontwikkeling centraal: hoe vertaal je een idee naar een uitgewerkt onderzoek? Iris combineert analyse en creativiteit om samen met jou het beste uit je scriptie, verslag of opdracht te halen!
Anne-Marie is opgeleid als bouwkundige aan de TU-Delft en sinds 2016 werkzaam als docent in het hoger onderwijs. Ze begeleidt studenten al jaren bij hun afstudeeronderzoek en scriptie. Met haar ervaring weet ze hoe lastig het kan zijn om vast te lopen en biedt ze de juiste handvatten om de draad weer op te pakken. Anne-Marie heeft de basiskwalificatie didactiek, wat haar helpt om kennis effectief over te dragen door individuele begeleiding op maat. Ze is gespecialiseerd in technische studies en helpt je graag met het opstellen van een plan en het verbeteren van taal en structuur.
Tigran heeft een (cum laude) bachelor in Pedagogiek en een Master in Sociologie. Onderwijs, social work, pedagogiek, politicologie, psychologie en andere sociale wetenschappen behoren tot zijn expertise en interesse. In zijn vrije tijd is hij actief in sociaal-maatschappelijke thema’s en politiek via vrijwilligerswerk. Tigran heeft ervaring in het begeleiden en coachen van studenten en werkt momenteel bij een sociaal wetenschappelijk onderzoeksinstituut in Armenië. Hij is flexibel beschikbaar voor online begeleiding en is gemotiveerd om bij te dragen aan het afstudeerproces van studenten.
Babet behaalde in 2020 haar MSc in Tourism, Society & Environment aan de Universiteit van Wageningen en haar BSc in Toerisme Management (cum laude) in Amsterdam. Ze runt een consultancy in duurzaamheid, met een focus op toerisme, en combineert haar passie voor duurzaamheid en onderzoek. Babet heeft ervaring als docent en begeleider van afstudeerprojecten, en biedt begeleiding bij wetenschappelijke en ontwerpgerichte scripties. Ze ondersteunt WO- en HBO-studenten in sociale wetenschappen (bijv. marketing, toerisme) en milieuwetenschappen (bijv. duurzaamheid), en helpt ook bij prototype-ontwerpen. Ook Engelstalige scripties zijn geen probleem.
Tanja Stroosma heeft een MSc in Teaching (wiskunde) en een Drs. in Informatica. Ze heeft 8 jaar lesgegeven in het voortgezet onderwijs en geeft nu al meer dan 10 jaar fulltime bijles in wiskunde, rekenen, studievaardigheden en statistiek op HBO/WO-niveau. Tanja begeleidt studenten bij statistische bachelor- en masteronderzoeken en scripties. Haar kennis komt uit het meewerken aan het statistiekcurriculum in het voortgezet onderwijs en het volgen van een premaster “Multivariate data analysis”. Ze wordt geprezen om haar op maat gemaakte begeleiding, structuur en inspiratie.
Nathalie Janssen heeft een master in Sociale Wetenschappen, gespecialiseerd in Psychologische Methodenleer. Ze is geduldig, enthousiast en nieuwsgierig, met een brede interesse voor wetenschappelijk en commercieel onderzoek, zowel kwalitatief als kwantitatief. Ze heeft onderzoek uitgevoerd in disciplines als Medische Psychologie, vervoer, media, tevredenheid en usability. Als voormalig universitair docent en trainer heeft ze naast studenten ook collega’s begeleid in alle fasen van onderzoek en rapportage. Nathalie ondersteunt zowel in onderzoeksmethoden als in het schrijven en analyseren van rapporten.
Rudy is als trainer, docent, afstudeerbegeleider en coach gericht op het versterken van de veerkracht van anderen. Hij helpt studenten hun doelen te bereiken, waarbij de thesis of eindopdracht als belangrijke mijlpaal veel werk en stress met zich meebrengt. Rudy ondersteunt studenten pragmatisch, met structuur, richting en creatief denken. Hij heeft een bachelor Commerciële Economie, een Master Bedrijfskundige Informatica en diverse coach- en bedrijfskundige opleidingen gevolgd. Rudy heeft ervaring als projectmanager, business analist, coach en mentor, en werkt nu als trainer en begeleider voor diverse organisaties.
Tatjana Rjabinina heeft een achtergrond in Real Estate en Retail Management en ervaring in projectmanagement en marketing. Als studie-, statistiek- en scriptiebegeleider bij Studielab helpt zij studenten met academische uitdagingen, zoals het structureren van onderzoeksvoorstellen, het begeleiden van schrijfprocessen en het analyseren van resultaten. Door haar werk bij KIEN Research en als tutor aan de CHN University is zij bedreven in het overwinnen van praktische en mentale obstakels. Met pragmatisme en creatieve oplossingen stimuleert zij studenten om vanuit verschillende perspectieven te denken en hun doelen te bereiken.
Niels is scriptie- en statistiekbegeleider bij Studielab en helpt je van A tot Z bij het schrijven van je scriptie, van het vinden van een onderwerp en literatuur tot het analyseren van data. Met een master in Marketing Management (2023) en Marketing Analytics (2024) van de Universiteit van Tilburg en ervaring als onderzoeksassistent en data engineer, combineert hij academische kennis met praktijkervaring. Niels heeft een passie voor statistische methoden, van eenvoudige analyses tot complexe machine learning-modellen, en kan je ook ondersteunen bij het verzamelen van data via webscraping, API’s en surveys.
Ilona Borremans-Malm is een ervaren scriptiebegeleider die je ondersteunt bij praktijkgericht (kwalitatief) onderzoek en het schrijven van je scriptie. Met meer dan 20 jaar ervaring in de GGZ en sinds 2020 werkzaam als docent en docent-onderzoeker in het hoger onderwijs (sociale studies), heeft ze twee masteropleidingen afgerond: Social Work (2015) en Opleidings- en Onderwijswetenschappen (2023). Ze begeleidt studenten in hbo-sociale studies zoals Social Work, Sociaal Juridische Dienstverlening en Pedagogiek, met expertise in onder andere GGZ, herstelondersteunende zorg en sociaal domein.
Sanne heeft een bachelor in Algemene Cultuurwetenschappen en een master Kunst- en cultuurwetenschappen (specialisatie Kunstbeleid en Kunstbedrijf) behaald aan de Radboud Universiteit. Tijdens haar studies heeft ze veel verschillende teksten geschreven, van korte papers tot uitgebreide onderzoeken. Ook heeft ze gestudeerd aan de University of Glasgow, gespecialiseerd in Celtic Culture. Sanne werkt naast scriptiebegeleiding als tekstschrijver en is ervaren in het schrijven van (academische) teksten in zowel Nederlands als Engels. Ze helpt studenten met het opzetten van een sterke planning, gericht schrijven en het nalezen van teksten. Sanne is empathisch en heeft ervaring met faalangst, waardoor ze een betrokken en geduldige begeleider is.