Zet vol zelfvertrouwen je volgende stap - met Studielab
Steeds meer hbo- en wo-opleidingen korten op individuele begeleiding, terwijl dit voor veel studenten juist het verschil kan maken in het behalen van hun diploma. Zeker in een maatschappij waarin ze al veel sociale en financiële druk voelen om te moeten presteren. In 2009 wisten we dit al en daarom zijn wij Studielab gestart. Inmiddels is Studielab uitgegroeid tot een online kennis- en expertisecentrum in Nederland en Vlaanderen met ruim 40 professionele begeleiders.
Bij Studielab geven we scriptiebegeleiding, statistiekbegeleiding en studiebegeleiding. We vertalen de beperkte en vage hints die studenten krijgen vanuit hun opleiding naar praktische tips en heldere stappen. Dit doen we met 1-op-1 online begeleidingsmomenten op flexibele tijden. Zo ontwikkelen deze studenten hun eigen vaardigheden en kunnen ze vol zelfvertrouwen afstuderen. Daarmee zetten ze een volgende stap richting bijvoorbeeld hun droombaan of een waardevolle promotie.
Jarenlange ervaring als bijvoorbeeld studiebegeleider, docent of onderzoeker aan een universiteit
In de 15 jaar dat Studielab bestaat, mochten we al duizenden studenten succesvol begeleiden in hun volgende stap. Al onze begeleiders zijn dan ook specialisten. Ze bezitten bijvoorbeeld jarenlange ervaring als begeleider, docent of onderzoeker aan een universiteit of hogeschool. Studielab koppelt studenten na het indienen van een aanvraag zorgvuldig aan hun ideale begeleider. Daar kun je op vertrouwen.
Kleine investering die studenten makkelijk kunnen terugverdienen
Wij zijn ervan overtuigd dat onze individuele begeleiding een kleine investering is voor studenten. Onze 1-op-1 begeleiding willen we namelijk betaalbaar houden voor studenten. We korten absoluut niet op de kwaliteit van onze ervaren begeleiders. Ook zorgen we ervoor dat studenten geen verplicht aantal uren hoeven af te nemen. Iedereen kan zelf kiezen tussen het kopen van losse begeleidingsuren of een voordeelpakket.
Dankzij de praktische tips van Studielab krijgen studenten meer zekerheid om binnen de nominale studieduur een opleiding succesvol af te ronden. Hiermee kunnen ze veel studiekosten besparen en zelfs een hogere studieschuld voorkomen. Daarbij heeft dit natuurlijk een enorme positieve impact op hun mentale gezondheid, omdat ze minder maatschappelijke en financiële en prestatiedruk en stress ervaren. Maar juist met meer zelfvertrouwen kunnen afstuderen.
Deel Studielab op sociale media en help mee
Wij helpen studenten met scriptiebegeleiding, statistiekbegeleiding en studiebegeleiding en jij kan Studielab helpen om nog meer hbo- en wo-studenten te begeleiden om hun diploma te behalen. Volg ons op sociale media en like, reageer en deel onze berichten met studenten in jouw omgeving.
Social return
Studielab staat ervoor dat iedereen gelijke kansen moet krijgen om zijn of haar talenten optimaal te mogen ontwikkelen. Van elk gekocht begeleidingsuur gaat daarom een deel winst naar onze social return pot. Hiermee ondersteunen we sociale initiatieven.
Ons team
Sharona Dagevos
Sharona Dagevos heeft masters in zowel fiscaal recht als strafrecht behaald. Ze haalt veel voldoening uit het begeleiden van studenten. Zij helpt studenten graag om hun ideeën en argumenten helder te verwoorden, om zo tot een goed eindresultaat te komen. Sharona heeft enkele jaren als docent Nederlands- en fiscaal recht gewerkt voor de Erasmus Universiteit Rotterdam. Ook heeft ze daar veel ervaring opgedaan als scriptiebegeleider. Verder heeft ze praktijkervaring opgedaan als fiscalist bij de Belastingdienst en Deloitte. Sharona geeft scriptiebegeleiding en scriptiecoaching op een positieve en ondersteunende manier. Ze denkt met je mee en adviseert je zo concreet en praktisch mogelijk, zodat je tot een goed eindproduct kunt komen.
Gerard van der Zwet
Gerard heeft scheikunde en natuurkunde gestudeerd aan de Universiteit Leiden en is aansluitend gepromoveerd in de natuurkunde. Daarnaast is hij opgeleid tot Ingenieur in de Procestechnologie aan de Universiteit Twente. Na zijn studie heeft Gerard 33 jaar voor Shell gewerkt, in verschillende functies in R&D en procestechnologie. Tijdens zijn carrière heeft hij verschillende leidinggevende functies gehad. Het coachen en begeleiden van mensen, met name pas afgestudeerden, is in de loop van de tijd uitgegroeid tot het belangrijkste en leukste aspect van zijn werk. In 2020 heeft Gerard besloten om afscheid te nemen van Shell en zich toe te leggen op scriptiebegeleiding van WO- en HBO-studenten, daarmee zijn passie volgend. Zijn specialisaties zijn de exacte en technische studies, maar hij kan ook scripties begeleiden op het gebied van economie, bedrijfskunde, management en organisatie, en psychologie. Naast hulp bij het maken van een plan van aanpak, het stellen van prioriteiten en het aanbrengen van structuur, heeft Gerard oog voor correct taalgebruik (Nederlands en Engels).
Shanice Palmer
Shanice is een ervaren studiecoach en scriptiebegeleider. Ze heeft een Bachelor Geschiedenis en een Master North American Studies (Cum Laude) op zak. Tijdens deze studies en haar stages bij het KITLV en de Nederlandse ambassade in Washington heeft zij ruime ervaring opgedaan met o.a. het doen van (archief) onderzoek, (academisch) schrijven in het Nederlands én Engels, resultaten- en literatuuranalyses en effectief studeren. Na deze studies is zij (onder meer) aan de slag gegaan als studiecoach en scriptiebegeleider. Met veel plezier helpt zij studenten bij het onderzoeks- en schrijfproces, het maken van analyses, het verwoorden van ideeën, het stellen van de juiste vragen en het structureren van essays, onderzoeksvoorstellen en scripties. Ook studenten die door de bomen het bos niet meer zien en hulp nodig hebben met plannen, motivatie en efficiënter studeren kunnen bij haar terecht. Shanice benadert haar studenten met een positieve en open mindset en een luisterend oor. Zij geeft haar studie- en scriptiebegeleiding online.
Renée Bouwman
Renée heeft expertise binnen de zorgsector, waaronder gezondheidswetenschappen, jeugdzorg, medische studies en fysiotherapie. Renée is cum laude afgestudeerd op de master Gezondheidswetenschappen aan de VU. Daarna heeft ze een PhD gedaan en veel ervaring opgedaan als onderzoeker. Haar onderzoeken gaan over beleidsevaluaties in de jeugd- en gezondheidszorg, op macroniveau (beleid van het ministerie) en microniveau (beleid van een ziekenhuis). Ze heeft daarbij veel in Nederlands en Engels gepubliceerd, en ervaring met het begeleiden van stagiaires, jonge onderzoekers en PhD kandidaten. Ze kan je van begin tot eind bijstaan bij je scriptie, zowel bij kwalitatief als kwantitatief onderzoek. Loop je vast bij een statistische analyse (in STATA of SPSS), literatuuronderzoek, een plan van aanpak, of het schrijven van een heldere tekst? Dan kun je bij Renée terecht. Renée kan je goed motiveren en heeft een resultaatgerichte en flexibele werkwijze, denkt actief met je mee en zorgt ervoor dat je met concrete adviezen weer snel verder kunt met je scriptie. Renée begeleidt alle (hbo en wo) sociale en medische studies waaronder bijvoorbeeld sociologie, geneeskunde, gezondheidswetenschappen, psychologie, pedagogiek en jeugdzorg.
Daan Sauren
Daan begeleidt vanaf 2015 studenten die afstuderen binnen de opleidingen Social Work, Sociaal Juridische Dienstverlening, Rechten en Pedagogiek. Hoewel hij dus veel affiniteit heeft met sociale wetenschappen, heeft hij ook een marketingachtergrond en ervaring met het begeleiden van studenten Marketing, Commerciële Economie, Bedrijfseconomie en Management. Na jarenlang ervaring opdoen als begeleider is hij een prima allrounder en heeft zelfs verpleegkundigen, ICT-ers en accountants aan een diploma geholpen! Daan vindt het leuk om zich in korte tijd te verdiepen in complexe onderwerpen en beschikt over goede analytische vermogens. Deze gebruikt hij bij het analyseren van praktijkproblemen, bij het maken van een vertaalslag naar goede vragen en bij het aanbrengen van een rode draad in een tekst. Door zijn werkervaring als scriptiebegeleider, docent en als beleidsadviseur beschikt Daan over een brede, vakoverstijgende kennisbasis. Hij heeft onder meer een onderzoeksmaster afgerond en heeft voor meerdere Hbo-opleidingen gewerkt als docent en als begeleider, waaronder de Hogeschool Arnhem-Nijmegen en voor de Hogeschool Leiden. Daan geeft scriptiebegeleiding in Nijmegen en online (op afstand).
Monique van Osch
Over Monique: "Ik ben afgestudeerd als jurist aan de Universiteit Leiden en ben bij toeval in het HR-vak terechtgekomen om er nooit meer weg te gaan. Ik ben zzp'er en heb binnen een groot aantal bedrijven en overheidsinstellingen leiding mogen geven aan verandertrajecten waarin rechten, hrm en bedrijfskunde samenkomen. Denk daarbij bijvoorbeeld aan fusies, overnames, reorganisaties en cultuurveranderingen. Ik ben een aantal jaar als docent op deze drie vakgebieden verbonden (geweest) aan NHL-Stenden, Hanzehogeschool en NCOI en heb inmiddels tientallen studenten bij hun afstuderen begeleid. Ik vind het prachtig werk om samen met een student in deze spannende fase op te trekken en hen uiteindelijk te zien vertrekken met het felbegeerde diploma op zak. Studenten typeren mij als heel betrokken, inhoudelijk sterk, helder en recht door zee. Ik wil daar graag aan toevoegen dat ik snel tot de kern van een onderwerp weet door te dringen en studenten daardoor kan helpen om de rode draad in hun scriptie (terug) te vinden en helder onder woorden te brengen." Monique kan o.a begeleiding bieden bij studies in de richting van hrm, rechten, communicatie en bedrijfskunde.
Roos van der Meijden
Mijn naam is Roos van der Meijden. Ik heb ruime ervaring als scriptiebegeleider, studiebegeleider en onderzoekster binnen verschillende vakgebieden. Mijn Bacheloropleiding en twee Master opleidingen hebben me een reeks van vaardigheden opgeleverd op het gebied van: Sociale Wetenschappen, Culturele Wetenschappen, Communicatiewetenschappen, Marketing, Politicologie, International Business (IB), China Studies, Social Work, Maatschappelijk Werk & Dienstverlening, Pedagogische Wetenschapen en Duurzaamheidseducatie. Ik ben voornamelijk gespecialiseerd in het uitvoeren van kwalitatief onderzoek. Daarnaast ben ik punctueel, communicatief, analytisch ingesteld en een echte probleemoplosser. Ik ondersteun hbo- en wo-studenten graag bij bijvoorbeeld, het onderzoeksvoorstel, het schrijfproces, het analyseren en verwoorden van resultaten en het structureren van teksten. Ik heb al veel studenten begeleid bij het schrijven van scripties, essays en portfolio’s.
Sifra van Esch
Sifra heeft een bachelor en master in het Nederlands recht en (Europees) strafrecht afgerond. Daarnaast beschikt zij over een bachelor in de psychologie en heeft ze diverse korte focus opleidingen op het gebied van coaching, gezondheidsgedrag en voeding afgerond aan de Open Universiteit. Sifra helpt studenten bij diverse studies, waaronder: rechten, fiscaal recht, sociaal juridische dienstverlening, social work, communicatie, pabo en diverse andere sociale, culturele en maatschappelijke studies. Zowel hbo-, als wo-studenten kunnen bij haar terecht. Haar scriptiehulp is geschikt voor studenten die bijvoorbeeld hulp nodig hebben bij het maken van een goede opzet, het schrijfproces, het analyseren en verwoorden van resultaten of bij het schrijven van een herkansing. Ook helpt Sifra graag bij het aanbrengen van structuur en een goede logische opbouw. Studenten voelen zich prettig bij haar concrete, effectieve en begripvolle aanpak. Sifra geeft scriptiebegeleiding in Rotterdam en online.
Yvette Vermeer
Yvette is parttime docent aan de Erasmus Universiteit Rotterdam en heeft haar PhD succesvol behaald aan University College London (Engeland). Daarnaast heeft zij ook kwalitatief onderzoek gedaan op het gebied van consumentengedrag, technologie ontwerpen en ouderenzorg aan University of Alberta (Canada) en de Karolinska Institutet (Zweden). Op het gebied van scriptiebegeleiding is Yvette sterk in Engels academisch schrijven, met een kwalitatieve onderzoek expertise in: inhoudsanalyse, focusgroepen, interviews, discoursanalyse, netnography, mixed-methoden, NVIVO, mediarepresentaties, semiotiek en narratieve analyse. Ze is breed inzetbaar op de volgende gebieden: consumentengedrag, marketing, communicatie, journalistiek, media, gerontechnologie en gerontologie. Yvette weet daarnaast als geen ander hoe moeilijk de overgang is van de middelbare school naar het HBO en een universitaire master. Ze heeft zich daarom ook in studiecoaching gespecialiseerd: je kunt bij haar terecht voor studiebegeleiding wanneer je bijvoorbeeld hulpvragen met betrekking tot AD(H)D, focus, uitstelgedrag, faalangst, tijdsmanagement of motivatie. Daarnaast leert Yvette vooral ook schrijven en werken met meer zelfvertrouwen.
Marileen Van Horne
Marileen heeft een bachelor en master opleiding gedaan in sociologie, in combinatie met vakken psychologie. Tijdens haar double degree master heeft ze veel ervaring opgedaan met kwalitatieve en kwantitatieve onderzoeks- en analysemethoden. Op dit moment is ze bezig met een PhD in een township in Zuid-Afrika, dat binnen de disciplines van sociology, psychologie, anthropologie en pedagogiek valt. Haar PhD is multi-disciplinair en een mixed-method onderzoek. Marileen kan hulp bieden bij kwalitatief en kwantitatief sociaal wetenschappelijk onderzoek (hbo en wo), maar ook bij andere kwantitatieve studies voor bijvoorbeeld verpleegkunde, management- of commerciële studies. Ze kan inhoudelijk helpen bij o.a. de onderzoeksopzet, structuur, onderbouwing, conclusie of statistiek (SPSS hulp). Daarnaast is Marileen ook een fijne coach voor moral support en het soms hard nodige steuntje in de rug voor wie vastloopt of het even niet meer ziet zitten!
Vanessa Arts
Vanessa heeft haar doctoraal geschiedenis behaald aan de Universiteit van Málaga (Spanje). Daarnaast heeft zij een master in Spaanse Taal en Cultuur (cum
laude) en een Master Algemene Cultuurwetenschappen in Nederland afgerond. Ze bracht 3 jaar door in Latijns-Amerika en behaalde het CELTA.
De afgelopen 11 jaar was zij werkzaam als hbo-docent bij een tweedegraads lerarenopleiding. Naast het doceren van vakken gerelateerd
aan onderwijs, Spaanse taal, cultuur en interculturele communicatie, heeft ze ook veel afstudeeronderzoeken begeleid en beoordeeld en studenten geholpen bij het verbeteren van hun schrijfvaardigheid. Vanessa kan studenten helpen bij diverse studies, waaronder taal-en cultuurstudies, studies gerelateerd aan geschiedenis, internationale betrekkingen, lerarenopleidingen, pedagogiek en onderwijskunde, bedrijfskunde, communicatieopleidingen en diverse andere sociale, culturele en maatschappelijke studies. Zij helpt je graag met het afbakenen en formuleren van een onderzoeksvraag, het schrijven van een goed literatuuronderzoek, het analyseren van jouw resultaten en het aanbrengen van een logische structuur en opbouw. Als voormalig scriptiebeoordelaar, kan ze jou goed bijstaan in het bijstellen van je onderzoek voor een herkansing of het verhogen van jouw cijfer.
Vanessa heeft ook ervaring in het begeleiden van studenten die problemen hebben met plannen, hun motivatie zijn verloren of last hebben van faalangst. Ze is een betrokken
en empathische studiecoach en zal er alles aan doen om jou weer in jezelf te laten geloven.
Klaes Eringa
Klaes Eringa houdt van onderzoek en heeft ruime ervaring bij het begeleiden van scripties en afstudeeropdrachten van bachelor en masterstudenten (300+). Hij is nieuwsgierig en verdiept zich graag in nieuwe onderwerpen. Daarbij is hij vooral goed in het vereenvoudigen van complexe problemen, het verzamelen en daarna analyseren van kwalitatieve en kwantitatieve data en het presenteren van de resultaten in begrijpelijke taal. Hij heeft zelf veel gepubliceerd over bedrijfskundige onderwerpen zoals duurzaamheid, innovatie en revenu management, maar ook omtrent onderwijskunde, hotelmanagement, gastronomie en interculturele communicatie. Klaes werkt voor Studielab als scriptie- en statistiekbegeleider (SPSS).
Quint Haneveld is een ervaren studentenbegeleider die hbo- en wo-studenten ondersteunt bij het afronden van hun studie en scripties. Hij kan je uitstekend helpen bij het maken van een onderzoeksvoorstel, plan van aanpak en het nakijken van scripties. Met ruime ervaring in het hbo-onderwijs weet hij goed wat studenten nodig hebben om tot de eindstreep te komen. Vooral studenten die motivatie missen, een bepaald inzicht of kampen met zelfvertrouwen voelen zich vertrouwd bij Quint. Zelf heeft hij theologie gestudeerd aan de Vrije Universiteit met extra interesse in religiewetenschappen, sociale wetenschappen en filosofie. Inhoudelijk kan hij ondersteunen bij vakgebieden als theologie, filosofie en sociale wetenschappen, maar ook thema's binnen het onderwijs. Denk aan vakdidactiek, pedagogiek, diversiteit en inclusie. Hij weet door te luisteren vaak de juiste vragen te stellen waardoor je weer goed verder kan, je scriptie de juiste structuur te bieden en je literatuurlijst op orde te brengen (APA). Met een sterk analytisch vermogen zoekt Quint de persoonlijke benadering en geeft hij concrete feedback. Hij begeleidt graag studenten die extra motivatie nodig hebben, er niet goed uitkomen of zelfs het zelfvertrouwen niet meer hebben. Zoek je naar deze kwaliteiten, dan hoopt hij je van dienst te zijn.
Studierichting
Geesteswetenschappen, Sociale wetenschappen, theologie, religiewetenschappen, filosofie, sociale wetenschappen, sociologie, pabo, didactiek, pedagogiek, diversiteit, inclusie, onderzoek
Specialisaties
Motivatie, Zelfvertrouwen, Thesis-voorstel, Onderbouwing
Ted Welten
Ted is bedrijfseconoom en heeft als docent en afstudeerbegeleider een aantal decennia ervaring in het begeleiden van scripties, zowel op HBO als universitair niveau, zowel bachelor als master scripties. Tijdens het scriptie schrijven maakt de afstudeerder een heel groeiproces door, waarbij een gezond evenwicht gevonden moet worden tussen eigen inbreng en het voldoen aan de opleidingseisen. Ted beschouwt het als zijn taak de student te begeleiden en ondersteunen, zodat deze een volwaardige discussiepartner wordt en van daaruit in staat is eigen standpunten en meningen te verdedigen en onderbouwen. Tijdens dit proces kan de student tegen een aantal zaken aanlopen, uiteenlopend van de afkeuring
van het scriptievoorstel en/of de scriptie, het niet halen van deadlines, het niet vinden van de juiste, kritische houding, het zich te veel laten leiden door de (wisselende eisen van de) begeleider en/of de instelling et cetera. Kortom, er kunnen zich een veelheid aan problemen en tegenslagen voordoen. Ted ziet het als een uitdaging deze problemen samen met de student het hoofd te bieden. Vakinhoudelijke ondersteuning kan Ted bieden op een veelheid van terreinen: cost- en management accounting, management control, prestatiemeting en –beoordeling, belonings- en motivatievraagstukken, decentralisatievraagstukken, kortom op alle gebieden waarbij (economische) informatie beschikbaar wordt gesteld aan het management van een organisatie, zodat besluitvorming kan worden verbeterd.
Anne Slotman
Met haar bachelor Klinische en Gezondheidspsychologie en haar interdisciplinaire onderzoeksmaster Migration, Ethnic Relations and Multiculturalism (cum laude) heeft Anne een brede kennis op het gebied van de sociale wetenschappen en kwantitatief onderzoek. Ook is zij enkele jaren aan de Erasmus Universiteit Rotterdam werkzaam geweest als promovendus en heeft zij daar naast haar onderzoek werkgroepen, scriptiestudenten en SPSS-practica begeleid. Anne heeft vele kwantitatieve onderzoeken uitgevoerd en papers geschreven, waarvan er meerdere zijn gepubliceerd in vooraanstaande wetenschappelijke tijdschriften. De afgelopen jaren richtte zij zich op het begeleidingsvak en is zij o.a. scriptie- en studiebegeleider geweest in Utrecht en Amsterdam. Ze heeft meerdere (zelf)studies gedaan op het gebied van coaching en heeft dit jaar de opleiding Mindfulness en Compassiecoach gevolgd.
Anne biedt studie- en scriptiebegeleiding aan voor HBO- als WO-studenten met een sociale studie (bijv. Psychologie, Sociologie en Social Work). Ze kan je o.a. helpen met de planning, de onderzoeksopzet, het verwoorden van ideeën, het structureren en onderbouwen van je scriptie en het analyseren en interpreteren van (SPSS) resultaten.
Sheniel Winanda
Sheniel is een ervaren scriptiebegeleider die studenten aan een juridische opleiding graag begeleidt gedurende het afstudeertraject. Ze is in het kader van haar PhD onderzoek als promovenda verbonden aan de Universiteit Utrecht. Alhoewel zij gespecialiseerd is in het Personen- en familierecht, kan ze ook studenten begeleiden die over een
ander rechtsgebied schrijven. Sheniel heeft in 2014 haar Master Rechten behaald aan de Anton de kom Universiteit van
Suriname, alwaar zij op de Faculteit der Juridische Wetenschappen fungeert als algemeen docent, scriptiebegeleider, voorzitter van de Opleidingscommissie en afstudeercoördinator. Sheniel kan online begeleiding bieden bij het maken van je onderzoeksvoorstel of plan van aanpak en het schrijven van je scriptie.
Mustafa Yaylali
Mustafa Yaylali heeft zijn Master in de rechten (European School) afgerond aan de Universiteit van Maastricht, waarna hij een aanvullende Master in European Legal Theory heeft gevolgd in Brussel. Na zijn masteropleidingen is hij begonnen aan een Ph.D.-programma in Political Theory aan de LUISS Guido Carli Universiteit. Hij heeft verschillende publicaties op zijn naam staan en heeft jarenlange ervaring als docent. Daardoor heeft hij een duidelijk zicht op de structuur van scripties en kan hij je helpen met de opbouw van je scriptie en het opzetten van een structuur. Hij heeft verschillende vakken gedoceerd, waaronder rechtsfilosofie, ondernemingsrecht, politieke theorie en rechtssociologie. Bovendien heeft hij ruime ervaring in het begeleiden van scripties en als studiebegeleider bij het begeleiden van studenten bij hun studie.
Hij kan je helpen met het schrijven van je scriptie en vakken als rechtswetenschap, filosofie, politieke theorie en sociologie. Ook heeft hij jarenlang gewerkt als juridisch consulent bij een advocatenkantoor en werkt momenteel als consulent bij een Legal Tech bedrijf. Zo is hij in staat om makkelijk van abstracte concepten over te schakelen naar concrete feiten en andersom.
Suzanne Pelgrim
Suzanne is afgestudeerd als psycholoog aan de VU. De afgelopen 12 jaar is ze als docent psychologie verbonden aan de Anton de Kom Universiteit (Paramaribo). Daar verzorgd Suzanne diverse vakken, zo geeft ze onder andere schrijfonderwijs aan de bachelorstudenten. Daarnaast heeft ze ruime ervaring met het begeleiden van studenten bij hun thesis, zowel op bachelor- als masterniveau. Suzanne is een nieuwsgierige en analytische begeleider en ze houdt ervan om zich in nieuwe onderwerpen te verdiepen. Middels kritische
vragen helpt ze studenten om meer diepgang in een thesis te creëren. Suzanne heeft eveneens ervaring in het begeleiden van meertalige studenten, studenten met dyslexie en ADHD. Ze helpt studenten graag om structuur aan te brengen in alle gevonden informatie. Op dit moment is Suzanne naast haar werkzaamheden als docent en afstudeerbegeleider, bezig met een PhD op het gebied van vroege ontwikkeling. Ze kan studenten begeleiden binnen de sociale wetenschappen (bijvoorbeeld psychologie, pedagogiek en onderwijskunde).
Sophie bezemer
Auke Wouda
Auke heeft jarenlang als vertaler gewerkt en over tal van onderwerpen boeken vertaald uit het Engels en Duits. Hij heeft zelf drie studies afgerond: Conservatorium (klassiek gitaar), Algemene Letteren (Kunst en Kunstbeleid) en Duits (lerarenopleiding). Daarnaast heeft hij nog verscheidene andere interesses, zoals antropologie, kunstgeschiedenis, taalkunde, voeding en design. Vanuit die brede achtergrond helpt hij graag bij bronnenonderzoek en het aanscherpen van onderzoeksvragen. Academisch schrijven heeft zijn bijzondere interesse. Auke heeft ook een aantal jaren in Engeland gewoond en gewerkt als freelance journalist.
Zijn specialiteiten zijn kunst- en cultuurwetenschappen, geschiedenis, taal en muziek. Verder heeft hij scripties, artikelen en verslagen begeleid op het gebied van rechten, pedagogische wetenschappen, marketing, verpleegkunde en onderwijs.
Davey Kievits
Davey Kivits is afgestudeerd als Register Controller (RC) en Fiscaal Adviseur (FA), met een brede achtergrond in accountancy en controlling. Als co-owner van een ambulancedienst is hij dagdagelijks bezig met het strategische beleid, is hij financieel eindverantwoordelijk en is hij manager van diverse afdelingen / teams. Door zijn ervaring als ondernemer en zijn opgedane vakkennis op een breed scala aan vakgebieden ligt zijn expertise met name op finance en control (accountancy en controlling), fiscaliteit, management accounting en HRM. Davey brengt zijn kennis en ervaring graag over aan zowel hbo- als wo-studenten. Op een positieve en structurele wijze gaat Davey met de student aan de slag. Hij denkt mee en probeert samen met de student de vraagstukken op concrete en een kwalitatief hoogwaardige manier invulling te geven, met een optimale leercurve voor de student!
Iris Spanbroek
Iris Spanbroek heeft een bachelor theaterwetenschap en een master dramaturgie op zak, en is onder andere als schrijver actief in de kunsten- en theaterwereld. Hierdoor heeft ze een waaier aan ervaringen binnen de vakgebieden kunst en cultuur, literatuur, filosofie en sociale studies. Zowel het bieden van begeleiding op het gebied van taal of structuur, als het bieden van scriptie-bijles van begin tot eind, vindt ze leuk en zingevend om te doen. Binnen haar vakgebied dramaturgie staan communicatie en ontwikkeling voorop: hoe vertaal je een idee naar een uitgewerkt onderzoek? Voor Iris zijn analyse en creativiteit hierin de belangrijkste factoren. Ze kijkt dan ook graag samen met jou hoe je het beste uit je scriptie, verslag of studieopdracht kunt halen!
Anne-Marie Verheijden
Anne-Marie is opgeleid als bouwkundige aan de TU-Delft en sinds 2016 actief als docent in het hoger onderwijs. Ze geeft les en begeleidt al jaren studenten bij hun afstudeeronderzoek en/of -scriptie. Ze weet als geen ander hoe lastig het kan zijn om vast te lopen met je scriptie en kan met haar ervaring de juiste handvatten bieden om de draad weer op te pakken. Anne-Marie is in het bezit van een basiskwalificatie didactiek. Hierdoor heeft ze ook geleerd heeft haar kennis goed over te kunnen dragen, door individuele begeleiding op maat te geven. Door haar achtergrond is Anne-Marie voornamelijk gespecialiseerd in begeleiding bij technische studies. Anne-Marie helpt je graag om samen een plan te maken zodat jij je scriptie met een goed gevoel kunt afronden. Ook kan Anne-Marie je coachen op het gebied van taal en structuur.Tigran Melikian
Tigran heeft een (cum laude) bachelor in Pedagogiek en een Master in Sociologie. Onderwijs, social work, pedagogiek, politicologie, (ontwikkeling)psychologie en overige studies binnen de sociale wetenschappen liggen binnen zijn expertise en interesse. In zijn vrije tijd houdt hij zich onder andere bezig met sociaal-maatschappelijke thema’s en de politiek, door middel van vrijwilligerswerk. Hij heeft ervaring in het begeleiden en coachen van leerlingen en is momenteel werkzaam bij een sociaal wetenschappelijk onderzoeksinstituut in Armenië, waarvoor hij op dagelijkse basis bezig is met onderzoeksrapporten en essays. Hij is daarnaast op flexibele wijze beschikbaar om studenten online te begeleiden. Met veel interesse, nieuwsgierigheid en empathie is hij gemotiveerd om bij te dragen aan het afstudeerproces van studenten.Babet behaalde in 2020 haar MSc in Tourism, Society & Environment aan de Universiteit van Wageningen, en daarvoor behaalde ze cum laude haar BSc in Toerisme Management in Amsterdam. Daarnaast runt ze haar eigen consultancy op het gebied van duurzaamheid, met een focus op toerisme, waarin ze haar passie voor
duurzaamheid en onderzoek combineert. In de afgelopen jaren heeft Babet ook gewerkt als docent en begeleider/beoordelaar voor afstudeerprojecten bij verschillende opleidingen. Ze heeft onder andere lessen gegeven in onderzoeksvaardigheden binnen de sociale wetenschappen. Of je nu een traditionele (wetenschappelijke) scriptie schrijft of een ontwerpgerichte, Babet kan je daarbij helpen. Ze heeft ervaring in het bieden van scriptiebegeleiding en beoordelen van scripties volgens Design Thinking en het ontwerpen van prototypes. Babet kan zowel WO- als HBO-studenten begeleiden met verschillende onderwerpen op het gebied van sociale wetenschappen (bijv. marketing, communicatie, toerisme, events en hospitality) als milieuwetenschappen (bijv. duurzaamheid). Daarnaast kan ze ook begeleiding bieden met het maken van prototypes binnen ontwerpgerichte scripties. Het begeleiden van Engelstalige scripties is ook geen probleem. Als je het spoor even bijster bent of je motivatie hebt verloren, staat ze klaar om je met een positieve blik weer op weg te helpen!
QiuBin Huang
QiuBin is in 2019 gepromoveerd in banking & finance aan de Rijksuniversiteit Groningen. Daarna werkte hij van 2019-2023 als universitair docent aan een universiteit in Beijing. Zijn onderzoek omvatte onderwerpen op het gebied van bankieren en financiën, bedrijfsfinanciering en enkele opkomende economische kwesties. Hij gaf ook verschillende cursussen, zoals Financial Modelling met Matlab, Corporate Finance en Academic Writing in het Engels. Hij heeft ruime ervaring met data-analyse met Stata en Matlab, scriptiebegeleiding voor studenten op alle niveaus, academisch schrijven en proeflezen. QiuBin biedt online Engelstalige scriptie- en statistiekbegeleiding.Tanja Stroosma
Tanja Stroosma is sinds 2008 MSc in Teaching, specifiek voor wiskunde: zij is eerstegraads bevoegd wiskundedocent. Zij is al eerder, eind jaren ’80, Drs. in de Informatica geworden. Tanja heeft 8 jaar voor de klas gestaan in het reguliere voortgezet onderwijs en al meer dan 10 jaar geeft zij fulltime bijles wiskunde, rekenen en studievaardigheden op vele niveau’s. Bovendien schrijft ze regelmatig lesmateriaal, waaronder ook toetsen, en vervult ze zo nu en dan andere taken binnen het wiskunde onderwijs. Maar voor haar werk bij Studielab is van belang dat Tanja ook bijles in statistiek geeft voor HBO/WO en vanuit dat werk ook begeleiding geeft bij statistische bachelor- en masteronderzoeken èn bij het schrijven van de bijbehorende scripties. Haar kennis hiervan heeft ze opgedaan vanuit het meewerken aan het huidige statistiekcurriculum in het voortgezet onderwijs, waarna zij een premastervak “Multivariate data analysis” heeft gedaan en vervolgens jarenlang ervaring heeft opgedaan door studenten uit allerlei hoeken van de hogeronderwijswereld te begeleiden. Uit feedback van leerlingen/studenten en uit de zelfkennis die zij in haar al best lange leven heeft opgedaan. blijkt dat haar manier van begeleiden zich kenmerkt door: meedenken, inspireren, luisteren, volledig op maat begeleiden, het bieden van structuur en grootse voldoening zodra “het kwartje valt”!Nathalie Janssen heeft een master in Sociale Wetenschappen, met als specialisatie Psychologische Methodenleer. Ze is geduldig, enthousiast en nieuwsgierig. Met een brede interesse voor wetenschappelijk en commercieel onderzoek, zowel kwalitatief als kwantitatief. Zo heeft ze onderzoek uitgevoerd in verschillende disciplines waaronder Medische Psychologie, vervoer, media, tevredenheid en usability. Als voormalig universitair docent onderzoek en analyse, trainer en coach heeft ze naast studenten ook collega's ondersteund in alle fasen van onderzoek en rapportage.
Emre heeft een economische opleiding gevolgd en is momenteel aan het promoveren in de politieke wetenschappen. Emre is daarnaast sinds 2019 verbonden aan de Energy Programme Asia van het International Institute for Asian Studies, waar hij eveneens waardevolle ervaring heeft opgedaan in academisch onderzoek. Emre is een geduldige begeleider die je kan ondersteunen bij het formuleren van je vraagstelling en methode en richting kan geven ten aanzien van structuur, inhoud en presentatie van je bevindingen. Emre heeft expertise binnen politicologie, internationale betrekkingen, (internationale) politieke economie en energiestudies in de breedste zin. Dankzij zijn economische opleiding kan hij ook helpen in de richting van algemene, internationale en constitutionele economie.
Hallo, ik ben Tatjana Rjabinina. Met een achtergrond in Real Estate en Retail Management, en ervaring in projectmanagement en marketing, bied ik een veelzijdige expertise als studie-, statistiek- en scriptiebegeleider bij Studielab. Mijn passie is het begeleiden van studenten bij complexe academische uitdagingen, zoals het structureren van onderzoeksvoorstellen, begeleiden van schrijfprocessen en analyseren van resultaten. Door mijn werk bij KIEN Research en als tutor aan de CHN University, ben ik bedreven in het overwinnen van zowel praktische als mentale obstakels tijdens het afstudeerproces. Met mijn sterke focus op pragmatisme en creatieve oplossingen, stimuleer ik studenten om vanuit verschillende perspectieven te denken. Mijn doel is om bij Studielab studenten te helpen hun academische en professionele doelen te bereiken, door middel van hoogwaardige begeleiding en ondersteuning.
Camille is een literaire en creatieve professional, gespecialiseerd als een sociologische schrijver, en bekwaam in alles wat met statistiek te maken heeft. Ze leerde statistiek tijdens haar studie sociale wetenschappen en heeft kennis van zowel kwantitatief als kwalitatief onderzoek. Camille kan je als geen ander door de wereld van complexe of eenvoudige wiskunde en statistiek leiden. Haar begeleiding is perfect voor iedereen die hulp nodig heeft om statistiek beter te begrijpen of vastloopt bij het schrijven van een scriptie met kwantitatieve elementen. Camille heeft in verschillende rollen binnen het onderwijs gewerkt, maar ook in de zakelijke en sociale wereld en kan daardoor ook goed de praktische vertaalslag maken van statistieken naar de praktijk. In deze rollen was ze o.a. betrokken bij het schrijven van bedrijfsmodellen met behulp van statistiek, maar ook bij de toepassing van statistiek om het menselijk gedrag of ondernemingsresultaten te voorspellen en verbeteren. Camille biedt begeleiden bij verschillende statistische toepassingen en uiteenlopende statistische programma’s. Daarnaast kan ze je leren hoe je de resultaten op de juiste manier in je scriptie verwerkt en tot een goed gestructureerde scriptie komt. Camille is zeer gemotiveerd om je op een positieve manier naar de eindstreep te helpen!
Niels Rahder
Niels is zowel scriptie- als statistiekbegeleider bij Studielab en kan jou van A tot Z helpen bij het schrijven van je scriptie; van het zoeken naar een onderwerp of geschikte literatuur tot het uitwerken van je hypotheses en het verzamelen en analyseren van je data. Dankzij zijn afgeronde masteropleidingen in Marketing Management (2023) en Marketing Analytics (2024) aan de Universiteit van Tilburg, en zijn ervaring als onderzoeksassistent en data engineer, brengt hij niet alleen academische kennis mee, maar ook waardevolle praktijkervaring. Niels heeft een passie voor statistische methoden, variërend van eenvoudige analyses tot complexe machine learning-modellen. Daarnaast heeft hij uitgebreide ervaring met het verzamelen van data via geautomatiseerde processen, zoals webscraping, het aanroepen van API's en het effectief uitzetten van surveys. Met deze vaardigheden kan Niels jou, als HBO- of WO-student, ondersteunen bij het schrijven van jouw scriptie.Ruth Juursema
Ruth heeft twee masters afgerond: een Master International Crimes, Conflict & Criminology (MSc) en een Master Law & Politics of International Security (LLM). Voor haar eigen studies heeft ze vele papers moeten schrijven, waardoor zij veel kennis heeft van schrijftechnieken. Bovendien heeft ze in haar rol als scriptiebegeleider en thesis corrector ervaring opgedaan met het begeleiden van studenten van uiteenlopende opleidingen, waaronder rechtsgeleerdheid, sociale wetenschappen, Governance & Global Affairs, geesteswetenschappen en zelfs archeologie. Door haar brede vakinhoudelijke kennis en ruime ervaring met het ondersteunen, schrijven en corrigeren van Nederlandse en Engelse teksten, is ze uitstekend in staat om studenten op alle niveau's te begeleiden in hun scriptietraject en van de nodige feedback en correcties te voorzien.